
vrijdag, februari 18, 2005
Meer kletskoek in de krant
Vandaag in het Algemeen Dagblad een onkritisch en hersenloos promotie-artikel over een Canon-camera, die donderdag op een persconferentie in Amsterdam werd geïntroduceerd.
Alle marketingleugens van Canon zijn één op één overgenomen door AD-"journalist" Henk Langerak.
Om maar een voorbeeld te noemen:
"Canon komt na anderhalf jaar al met een opvolger van de populaire (wereldwijd 21 miljoen exemplaren verkocht) digitale spiegelreflexcamera EOS 300D".
21 miljoen? Reken even mee:
Global production of the EOS 300D started at 70,000 units per month, this was increased to 100,000 units per month a few months later. (DP Review)
3 maal 70.000 plus 15 maal 100.000 is bij mij altijd nog maar 1,7 miljoen geproduceerde exemplaren (Het verkochte aantal moet daar nog onder liggen).
Een knappe jongen die daar 21 miljoen van kan maken: "Henk Langerak, uw eigen Canon winstvertiendubbelaar (en even nep als de aandelenvariant).
Hoeveel dure cadeautjes krijgt een pseudo-journalist om zoveel onzin in de krant te plempen?
Alle marketingleugens van Canon zijn één op één overgenomen door AD-"journalist" Henk Langerak.
Om maar een voorbeeld te noemen:
"Canon komt na anderhalf jaar al met een opvolger van de populaire (wereldwijd 21 miljoen exemplaren verkocht) digitale spiegelreflexcamera EOS 300D".
21 miljoen? Reken even mee:
Global production of the EOS 300D started at 70,000 units per month, this was increased to 100,000 units per month a few months later. (DP Review)
3 maal 70.000 plus 15 maal 100.000 is bij mij altijd nog maar 1,7 miljoen geproduceerde exemplaren (Het verkochte aantal moet daar nog onder liggen).
Een knappe jongen die daar 21 miljoen van kan maken: "Henk Langerak, uw eigen Canon winstvertiendubbelaar (en even nep als de aandelenvariant).
Hoeveel dure cadeautjes krijgt een pseudo-journalist om zoveel onzin in de krant te plempen?